Для вас,батьки!






9 ПОРАД, ЯК НАВЧИТИ ДИТИНУ САМОСТІЙНО ВИКОНУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ
Нерідко домашні завдання перетворюються для родини на колосальну проблему. Особливо, якщо йдеться про учнів молодших класів. Виконання домашніх робіт перетворюється на конфлікти, нерви, сльози, у виконанні завдань можуть бути втягнені ледь не усі родичі. Як же допомогти дитині самостійно вчитись вдома?
Вам допоможуть дуже прості, але дієві правила. Вам їх потрібно виконувати систематично, і ви побачите, як вже за декілька тижнів дитина інакше зможе виконувати домашню роботу.
Правило 1. Розпишіть все, що потрібно виконати дитині, попунктно. І по мірі виконання завдання викреслюйте ці пункти. Так дитині легше зрозуміти об’єм заданих завдань. На майбутнє просіть дитину самостійно складати такий план. Можна навіть не на один день, а на декілька вперед. Це допоможе самоорганізуватися.
Правило 2. Не наполягайте, аби дитина поетапно виконувала усі завдання. Нехай син або дочка самостійно обере, до чого приступати першим, а що залишити на «фінал». Право вибору завжди дає відчуття легкості у виконанні поставлених завдань.
Правило 3. Читайте разом вголос задачу чи вправу. Переконайтесь, що дитина зрозуміла зміст завдання, вчіть її чітко розбирати зміст – і лише тоді починати його виконувати.
Правило 4. Почніть з того, що важкі завдання ви будете виконувати разом, а більш прості – нехай дитина виконає самостійно. Якщо боїтесь, що в зошиті буде багато помилок, то просіть спочатку виконати роботу в чорнетку. В майбутньому навіть складні завдання ви не повинні виконувати за дитину. Син або дочка повинні попросити вас про допомогу, попросити роз’яснити тему, але домашнє завдання діти повинні виконувати вже самостійно. Ви лише перевіряєте чи даєте підказки.
Правило 5. Не поспішайте перевіряти завдання після виконання. Привчіть дитину спочатку самостійно усе ретельно перевірити. Якщо ви знайшли помилку, не виконуйте завдання замість дитини. Вкажіть на цю помилку і попросіть учня переробити.
Правило 6. Давайте можливість дитині виправляти свої помилки. Аби дитина вдома засвоїла тему, дайте для прикладу розв’язати 2-3 схожі задачі. Коли дитини це засвоїть, попросіть повернутись до домашньої роботи і самостійно знайти, де були допущені помилки.
Правило 7. Робіть перерви під час виконання домашніх робіт. Це дуже важливо. Навчальний процес у школі триває безперервно багато годин, а вдома виконання завдання не повинно виглядати як каторга.
Правило 8. Позбавте дитину стресових ситуацій. Не вимагайте. Крики і погрози змушують дитину замикатись в собі, вона починає ненавидіти домашні завдання. Навчання вдома повинно проходити в спокійній атмосфері. Подбайте про затишок для дитини. Не повинно бути зайвого шуму, роздратування.
Правило 9. Хваліть вашого маленького учня. Не лінуйтесь це робити кожного дня. Так ви допоможете повірити дитині у власні сили!

Поради батькам під час карантину

1. Прості рольові ігри.

Не всі полюбляють такі ігри. Але варто спробувати зацікавити дитину, адже основною рисою дітей з ООП є саме те, що вони не грають в такі ігри.
Спробуйте ініціювати рольові ігри, наприклад:
§  Грати в «школу». Батьки можуть виступати учителями, а дитина учнем, а потім мінятись місцями. Це чудово тренує навички комунікації.
§  Грати у «песиків», шукаючи заховані предмети, це може бути мячик, книжка, іграшковий ведмедик та інші улюблені іграшки. Або частики конструктора чи пазла. А знайшовши усі – зібрати фігуру чи скласти пазл.
§  Гра в «шпигуна» або «спецагента». Оберіть та сховайте предмет, добре відомий дитині, опишіть його якомога детальніше та запропонуйте дитині його знайти. Потім поміняйтесь місцями. Якщо для дитини це поки важко, поставте перед нею на столі 2-3 предмети, опишіть один та запропонуйте обрати.
§  Грати у залізну дорогу чи автостраду. Уявіть, що ви перевізники, наприклад «Нової пошти»)) та перевозите різні вантажі. Можна включити уяву на повну та вивчити заодно, що полюбляють їсти різні тварини, що потрібно для навчання в школі, чим лікарі лікують пацієнтів та багато інших речей.
§  Грати у «лікарню». Уявити себе лікарями Айболитами та лікувати усіх наявних тварин – іграшкового ведмедика, песика, у якого відірвалось вухо, качечку. Хвороби можна вигадати різні, корисно було б, знаючи, що дитина боїться капати вушка, «програти» цю ситуацію з іграшкою.
§  Грати в «котика» і «мишку», бігаючи один від одного.

2. Динамічні ігри.

§  Танцюйте! Уявіть, що ви готуєтесь до виступу та вчите нові рухи – включіть динамічну музику та показуйте рухи, які дитина повинна повторити за вами. Можете танцювати з різними предметами: з м’ячем, іграшкою, стрічкою. А потім поміняйтесь місцями та повторюйте рухи за дитиною.
§  «Полоса перешкод» – підготуйте перешкоди, які дитина повинна подолати на шляху до призу. Приз повинен бути досить привабливим, щоб до нього дістатись! А перешкоди безпечнити – подушки, м’які іграшки тощо. Гра спрямована на розвиток координації, а також допоможе дитині відчути своє тіло.

3. Творчі ігри.

Не забувайте про пальчикові фарби!
Не всі діти полюбляють бруднити руки, однак варто спробувати. Використання пальчикових фарб допоможе розширити сенсорні відчуття дитини. Пальчиками можна малювати візерунки, клякси, а паралельно вивчати кольори та отримувати нові тактильні відчуття.
Лайфхак: зручно використовувати пальчикові фарби у ванній, тоді їх легко відмити.


Ще одним важливим фактором успішного навчання вдома є дотримання режиму.
Карантин не означає, що потрібно відмовлятись від звичного режиму. Регулярні заняття та розпорядок дня не тільки впорядкують день, але і допоможуть дитині  відчувати себе безпечно та знизять рівень тривожності (завдяки передбачуваності подій).

Радимо використовувати візуальні розклади для підтримання режиму дня.

Маленька порада: не  застрягайте на одному занятті. Щоб дитині було цікаво та вона не втомлювалась, радимо переключатись від одного виду активності до іншого: від гри в «кішки-мишки» до малювання, від навчання до танців, від танцювання до відпочинку.
Орієнтуйтесь на темп дитини, пропонуйте їй нові ігри та заняття, якщо бачите, що їй стає нудно.
І тоді ви станете чудовим компаньйоном для ігор!
А час карантину пройде швидше та з користю!







Шановні батьки!

   Ви  є важливими членами навчальних команд своїх дітей. Ви їх



знаєте найкраще: їхні сильні сторони, здібності, задатки та особливості розвитку, і саме тому можете підтримувати найефективніше. Ваша постійна участь у шкільному житті може значно покращити успіхи вашої дитини. Важливо, щоб ви брали участь у прийнятті рішень щодо освіти своєї дитини.Саме ви можете надавати важливу інформацію для планування, впровадженя та адаптації програми для найкращого задоволення потреб вашої дитини, які постійно змінюються.

 


Поради батькам дітей з ООП

 Дитина із особливими потребами потребує постійної батьківської підтримки. Підпорядкувати таку дитину загальноприйнятим правилам поведінки в суспільстві неможливо, тому треба навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею.
·   Пам’ятайте, що дитина не винна в тому, що вона особлива. Особливості такої поведінки в кожному конкретному випадку зумовлені певними причинами: проблемами під час вагітності матері, ускладненням під час пологів, психосоціальними причинами (стиль виховання в сім’ї).
·  Усвідомте, що виховання та навчання дитини з особливими потебами– це довготривалий, складний процес, що потребує Вашого уміння, терпіння, знання.
·   Навчіться давати інструкції: вони повинні бути короткими, не більше 3-4 слів. В іншому разі дитина просто «виключиться» і не почує Вас.
· У взаєминах з дитиною не допускайте «вседозволеності», інакше дитина буде маніпулювати Вами. Чітко визначіть і обговоріть з дитиною, що можна, а що не можна робити вдома, в дошкільному закладі.
· Для підняття самооцінки, віри дитини в свої можливості – хваліть її за успіхи і досягнення, навіть самі незначні.
·  У повсякденному спілкуванні з дитиною із особливими потребами уникайте різких заперечень, тому що такі діти є імпульсивними і відразу ж відреагують на заборону непослухом або вербальною агресією. В цьому випадку треба говорити з дитиною спокійно і стримано, бажано дати можливість вибору для малюка.
·    Разом з дитиною визначте систему заохочень і покарань за хорошу і погану поведінку. Визначіть систему правил поведінки дитини в групі дошкільного закладу, вдома. Просіть дитину вголос промовляти ці правила.
·  Старанно, своєчасно виконуйте побажання і завдання педагогів. Не нехтуйте порадами педагогів щодо необхідності консультування та лікування у лікарів–фахівців.
· Намагайтеся щоденно закріплювати завдання, по можливості, в ігровій формі. Допомагайте дитині, але не виконуйте завдання за неї.
·  Якщо дитина втомилася – дайте їй невеликий відпочинок, або займіть її іншою діяльністю.
·   Не вимагайте від дитини більше, ніж вона може.
Корекція затримки психічного розвитку дітей потребує тривалої і систематичної роботи, яка охоплює всі види її діяльності. Через це дуже важливо, щоб корекційним завданням було підпорядковане не тільки заняття, а й режимні моменти, організація дозвілля дитини, де знайдуть корисне застосування різні розвиваючи ігри, відповідно до віку і можливостей дитини.


Путівники для батьків дітей з особливими потребами:

Щоб переглянути сторінку перейдіть на посилання

Щоб переглянути сторінку натисніть на посилання

Комментариев нет:

Отправить комментарий

28 травня 2020 р.